رمان «بادها» نوشته ماریو بارگاس یوسا با ترجمه مهدی سرائی توسط نشر افق منتشر و در نمایشگاه کتاب عرضه شد.

تازه‌ترین کتاب «یوسا»، غول ادبیات آمریکای لاتین منتشر شد

«بادها»؛ تازه ترین رمان یوسا، تصویری سیاه و دیستوپیایی از مادرید می‌سازد: آخرین سینمای شهر تعطیل شده و کسی جز سالخوردگان اهمیتی به این مساله نمی‌دهند. قهرمان داستان مردی تنها و پیر است که با رفیقش تظاهرات کرده برای اعتراض اما کسی گوش نمی‌کند.

تازه ترین کتاب «یوسا» غول ادبیات آمریکای لاتین منتشر شد

ماریو بارگاس یوسا (1936) داستان‌نویس، مقاله‌نویس، سیاست‌مدار و روزنامه نگار اهل پرو است. یوسا یکی از مهم‌ترین  رمان‌نویسان و مقاله‌نویسان معاصر آمریکای جنوبی و از معتبرترین نویسندگان نسل خود است. او در سال 1995 برنده جایزه سروانتس و در سال 2010 برنده جایزه نوبل ادبیات شد. 

مضمون عمده رمان‌های یوسا جدال بر سر قدرت و اعمال این قدرت در آمریکای لاتین است. قهر و خشونت مردانی که سودای سالاری را در سر دارند (خواه در ارتش، در گروه‌های چریکی یا در احزاب سیاسی) در بسیاری از کتاب‌های او مضمون عمده است، خاصه در شاهکار به یادماندنی‌اش جنگ آخر الزمان(۱۹۸۱).

بارگاس یوسا به نسلی از نویسندگان جدید تعلق دارد که بیش‌تر بر واقعیت‌های بیرونی توجه نشان می‌دهند. اینان نگرش درون گرایانه نویسندگانی چون فاکنر را کهنه و متعلق به گذشته می‌دانند، نویسندگانی که مسائل و دل‌مشغولی‌های آن‌ها به‌طور کلی بر وجدان یا روح متکی است. به گمان بارگاس یوسا خشونت پایه روابط انسان‌ها را در جوامع عقب‌افتاده تشکیل می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.